Det är inte bara kärnprodukten som har betydelse.

När vi pratar om kvalite kan det för många bara betyda själva kärnprodukten fastän att det egentligen är mycket mera än så.Det som även ingår i ordet kvalite är meta-och kringprodukten. Det är viktigt att komma ihåg alla de här delarna!


•1.      Kärnprodukt: Är själva produkten eller tjänsten i sig som du köper till exempel en soffa.

•2.      Kringprodukt: Kan vara att du får något på köpte när du köper soffan till exempel kuddar.

•3.      Metaprodukt: Kan vara den sataus som uppkommer när du köper en soffa. För din soffa kan ha ett väldigt fint märke och när dina närmsta kommer på besök beundrar de soffan och du känner dig hedrad.Kärn-,kring-, och-metaprodukten har alla lika stor betydelse och är lika viktiga för dig som kund. Du kommer inte att bli tillfredsställd med din vara/tjänst om inte behoven eller förväntningarna lever upp till de här delarna. Det kan vara småsaker som inte uppfyller det du vill och genom detta kan hela produkten/tjänsten bli misslyckad och du blir väldigt missnöjd.Därför är det viktigt att du blir nöjd med allt i ditt köp inte bara själva kärnprodukten.

Här kommer några exempel på vad som kan gå fel utanför kärnprodukten:

  • Du som kund blir inte nöjd om du inte får en bra service vid köp. 
  • Du blir inte heller nöjd om priset är för högt i förhållande till varan/tjänsten 
  • Du som kund blir inte nöjd om något kring din produkt blir sämre eller går sönder. 
  • Du som kund blir inte nöjd om varan eller tjänsten inte uppfyller kraven av den prestanda som är utlovad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0